Sven-Harrys Konstmuseum

Besök på SVEN-HARRYS KONSTMUSEUM

Eastmansvägen 10 – 12, Stockholm (Vasaparken) kl 13.00 – 14.00.

Femvåningsbyggnaden, med ett mindre hus på taket och fasaden klädd med guldskimrande paneler, uppfördes 2009-11 av byggmästare Sven-Harry Karlsson. Byggnaden har nominerats till Årets Stockholmsbyggnad 2012. Museidelen högst upp i byggnaden, som också innehåller lägenheter och andra lokaler, är en replik av Sven-Harry Karlssons gård Ekholmsnäs på Lidingö från 1770-talet med en permanent samling med verk bland annat av Ivan Aguéli, Carl Fredrik Hill, Ernst Josephson, Edvard Munch och August Strindberg.

Inträdesavgift inklusive guidad tur 100 kronor. Anmälan senast 11 okt till Kerstin Scheffer på 765 03 43. På museet finns kafé.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!